piątek, 16 grudnia 2016

Podsumowanie spotkania z p. dyr. Turkiem

W środę 14.12.2016 r. przewodnicząca Rady Rodziców Małgorzata Kurowska i sekretarz Rady Rodziców Aleksandra Krzemianowska-Grątkowska spotkały się z zastępcą dyrektora p. Grzegorzem Turkiem w celu omówienia bieżących tematów. Poniżej podsumowanie tego spotkania.

Stołówka – p. Dyrektor wyjaśnił, że na teren szkoły po zakup obiadu przychodzą osoby znane z widzenia woźnym (głównie pracownicy urzędu oraz CKiO) i że jest ich niewiele (około 10). Szkoła będzie przyglądać się, czy okienko sprawnie funkcjonuje i czy sprzedaż obiadów osobom z zewnątrz niczego dzieciom nie zakłóca.

Librus – w obecnej formie nie jest to dziennik elektroniczny, głównym dziennikiem jest dziennik tradycyjny. System Librus daje rodzicom jedynie możliwość zdalnego sprawdzenia wyników uczniów. Planowany termin przejścia na dziennik elektroniczny w szkole to rok szkolny 2017/2018. RR wyraziła swoją prośbę, aby nawet w obecnej formie funkcjonowania Librusa nauczyciele regularnie wpisywali terminy sprawdzianów oraz oceny.

Bal karnawałowy dla klas 1-3 – konkretny termin do ustalenia, wstępny termin – przedostatni piątek przed feriami zimowymi (3.2.17), szkoła udostępni małą salę gimnastyczną. Bal odbędzie się podczas lekcji. RR sfinansuje animatora zabawy. Szkoła wyraziła zgodę.

Basen – Dyrektor wyjaśnił problematykę organizacji zajęć na basenie, jednak wyraził wolę zaangażowania szkoły ich organizację. Dodatkowo dużym problemem były bardzo opóźnione wpłaty za basen dokonywane przez rodziców. Szkoła ze swojej strony zbada możliwości ponownej organizacji zajęć za basenie dla klas 1-3.
Proponowane rozwiązanie: w przypadku, gdyby udało się zorganizować takie zajęcia, płatności za basen wpływałyby na konto Rady Rodziców. RR zaproponowała, żeby na początku roku szkolnego rodzice wpłacali na konto RR opłatę za semestr z góry, po wcześniejszej pisemnej deklaracji.

Dofinansowanie koszulek dla zawodników – Dyrektor poinformował, że po zapytaniu RR szkoła dofinansuje kwotą 1800 zł zakup koszulek dla zawodników, tym samym prośba nauczyciela WF o dofinansowanie ze strony RR staje się nieaktualna.

Zastępstwa – RR wyraziła swoje krytyczne uwagi nt. jakości poszczególnych zastępstw (pismo do dyrekcji w tej sprawie składali niedawno rodzice z kl. 4b) i ponownie wyraziła prośbę, aby takie lekcje były czymś wartościowym.
Dyrektor wyjaśnił, dlaczego nie zawsze zastępstwo prowadzi nauczyciel tego samego przedmiotu, który powinien odbyć się planowo, i nie zawsze ma czas należycie przygotować się do zastępstwa. Szkoła rozumie jednak problem i również będzie dążyć do tego, aby zastępstwo nie było lekcją, z której uczeń nie wynosi żadnej wiedzy.

Dyrektor poinformował też, że rodzice w przypadku, gdy mają zastrzeżenia np. do jakości prowadzonych zastępstw przez danego nauczyciela, pomijają właśnie prowadzącego to zastępstwo, a powinien być to pierwszy krok, który rodzic wykonuje w przypadku zastrzeżeń. Rodzic ma prawo wyrazić swoją opinię, zarówno negatywną jak i pozytywną. 

Obecne na spotkaniu zgodziły się z tym, jednak podkreśliły, że zwracanie się bezpośrednio do nauczycieli ma sens tylko w pojedynczych przypadkach, natomiast obecnie problem słabej jakości zastępstw dotyczy niemal wszystkich nauczycieli (choć po interwencji można już zaobserwować pewną poprawę).

Okienka. Podczas okienek uczniowie powinni wiedzieć, gdzie w tym czasie powinni się znajdować, że nie jest to czas do głośnego zachowania. Dodatkowo pozostawanie dzieci w grupie bez opieki sprzyja powstawaniu niebezpiecznych sytuacji i niepożądanych zachowań. Równocześnie szkoła powinna zapewnić takie miejsce oraz poinformować o tej zasadzie wszystkich uczniów. RR liczy na uregulowanie tej kwestii podczas zebrania z Radą Pedagogiczną 10 stycznia 2017 r.

Kino – szkoła jest przychylna propozycji RR, aby nawiązać na stałe współpracę z kinem działającym w CKiO w Podkowie Leśnej, tak aby poszerzyć projekcje o filmy rozrywkowe dla dzieci dostosowane do grupy wiekowej. Szkoła będzie kontynuować dotychczasowe wycieczki klas na cykle filmów dokumentalnych – uzasadniając to wartościami, jakie płyną z nich dla uczniów. 

Ławki – RR wyraziła zaniepokojenie stanem niektórych ławek dla uczniów bądź ich niewystarczająca liczbą w stosunku do liczby uczniów. Szkoła uzupełni braki.

Obieg dokumentów. RR wskazała na brak regulacji o wewnętrznym obiegu dokumentów. Przykład – obecnie rodzic składający w szkole opinię psychologiczno-pedagogiczną o dziecku jest tylko ustnie informowany o tym, co będzie się dalej działo z opinią: opinia z sekretariatu trafia do gabinetu psych.-ped., następnie pedagog sporządza na jej podstawie informacje do przekazania nauczycielom prowadzącym przedmioty (jeśli opinia zawiera konkretne zalecenia). Osobą odpowiedzialną za przekazanie tych zaleceń nauczycielom jest wychowawca.

RR wskazuje brak regulacji, w jakim czasie opinia z sekretariatu trafi do pedagoga szkolnego, w jakim czasie pedagog zapozna się z opinią i sporządzi informacje do przekazania wychowawcy, w jakim czasie wychowawca przekaże zalecenia nauczycielom.
Obecne na spotkaniu, powołując się na procedury innych szkół, proponują uregulowanie powyższych kwestii poprzez wprowadzenie systemu tworzenia obiegówki, tak aby w określonym czasie rodzic otrzymał kopię obiegówki i miał pewność, że opinia przeszła przez wszystkie należne etapy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz