W środę 14.12.2016 r. przewodnicząca Rady Rodziców
Małgorzata Kurowska i sekretarz Rady Rodziców Aleksandra
Krzemianowska-Grątkowska spotkały się z zastępcą dyrektora p. Grzegorzem
Turkiem w celu omówienia bieżących tematów. Poniżej podsumowanie tego spotkania.
Stołówka – p. Dyrektor wyjaśnił, że na teren szkoły po zakup
obiadu przychodzą osoby znane z widzenia woźnym (głównie pracownicy urzędu oraz
CKiO) i że jest ich niewiele (około 10). Szkoła będzie przyglądać się, czy okienko sprawnie
funkcjonuje i czy sprzedaż obiadów osobom z zewnątrz niczego dzieciom nie
zakłóca.
Librus – w
obecnej formie nie jest to dziennik elektroniczny, głównym dziennikiem jest
dziennik tradycyjny. System Librus daje rodzicom jedynie możliwość zdalnego
sprawdzenia wyników uczniów. Planowany termin przejścia na dziennik
elektroniczny w szkole to rok szkolny 2017/2018. RR wyraziła swoją prośbę, aby
nawet w obecnej formie funkcjonowania Librusa nauczyciele regularnie wpisywali
terminy sprawdzianów oraz oceny.
Bal karnawałowy
dla klas 1-3 – konkretny termin do ustalenia, wstępny termin – przedostatni
piątek przed feriami zimowymi (3.2.17), szkoła udostępni małą salę gimnastyczną. Bal
odbędzie się podczas lekcji. RR sfinansuje animatora zabawy. Szkoła wyraziła
zgodę.
Basen –
Dyrektor wyjaśnił problematykę organizacji zajęć na basenie, jednak wyraził
wolę zaangażowania szkoły ich organizację. Dodatkowo dużym problemem były
bardzo opóźnione wpłaty za basen dokonywane przez rodziców. Szkoła ze swojej strony zbada możliwości ponownej organizacji zajęć
za basenie dla klas 1-3.
Proponowane rozwiązanie: w przypadku, gdyby udało się
zorganizować takie zajęcia, płatności za basen wpływałyby na konto Rady
Rodziców. RR zaproponowała, żeby na początku roku szkolnego rodzice
wpłacali na konto RR opłatę za semestr z góry, po wcześniejszej pisemnej
deklaracji.
Dofinansowanie
koszulek dla zawodników – Dyrektor poinformował, że po zapytaniu RR szkoła dofinansuje kwotą
1800 zł zakup koszulek dla zawodników, tym samym prośba nauczyciela WF o
dofinansowanie ze strony RR staje się nieaktualna.
Zastępstwa – RR
wyraziła swoje krytyczne uwagi nt. jakości poszczególnych zastępstw (pismo do dyrekcji w tej sprawie składali niedawno rodzice z kl. 4b) i ponownie
wyraziła prośbę, aby takie lekcje były
czymś wartościowym.
Dyrektor wyjaśnił, dlaczego nie zawsze zastępstwo
prowadzi nauczyciel tego samego przedmiotu, który powinien odbyć się planowo, i
nie zawsze ma czas należycie przygotować się do zastępstwa. Szkoła rozumie jednak problem i również będzie dążyć do
tego, aby zastępstwo nie było lekcją, z której uczeń nie wynosi żadnej wiedzy.
Dyrektor poinformował też, że rodzice w przypadku, gdy mają zastrzeżenia np. do jakości prowadzonych zastępstw przez danego nauczyciela, pomijają właśnie prowadzącego to zastępstwo, a powinien być to pierwszy krok, który rodzic wykonuje w przypadku zastrzeżeń. Rodzic ma prawo wyrazić swoją opinię, zarówno negatywną jak i pozytywną.
Obecne na spotkaniu zgodziły się z tym, jednak podkreśliły, że zwracanie się bezpośrednio do nauczycieli ma sens tylko w pojedynczych przypadkach, natomiast obecnie problem słabej jakości zastępstw dotyczy niemal wszystkich nauczycieli (choć po interwencji można już zaobserwować pewną poprawę).
Okienka. Podczas okienek uczniowie powinni wiedzieć, gdzie w tym
czasie powinni się znajdować, że nie jest to czas do głośnego zachowania.
Dodatkowo pozostawanie dzieci w grupie bez opieki sprzyja powstawaniu
niebezpiecznych sytuacji i niepożądanych zachowań. Równocześnie szkoła powinna zapewnić
takie miejsce oraz poinformować o tej zasadzie wszystkich uczniów. RR liczy na
uregulowanie tej kwestii podczas zebrania z Radą Pedagogiczną 10 stycznia 2017
r.
Kino – szkoła jest przychylna propozycji RR, aby nawiązać na stałe
współpracę z kinem działającym w CKiO w Podkowie Leśnej, tak aby poszerzyć
projekcje o filmy rozrywkowe dla dzieci dostosowane do grupy wiekowej. Szkoła
będzie kontynuować dotychczasowe wycieczki klas na cykle filmów dokumentalnych
– uzasadniając to wartościami, jakie płyną z nich dla uczniów.
Ławki – RR wyraziła zaniepokojenie stanem niektórych
ławek dla uczniów bądź ich niewystarczająca liczbą w stosunku do liczby
uczniów. Szkoła uzupełni braki.
Obieg dokumentów. RR wskazała na brak regulacji o wewnętrznym
obiegu dokumentów. Przykład – obecnie rodzic składający w szkole opinię
psychologiczno-pedagogiczną o dziecku jest tylko ustnie informowany o tym, co
będzie się dalej działo z opinią: opinia z sekretariatu trafia do gabinetu
psych.-ped., następnie pedagog sporządza na jej podstawie informacje do
przekazania nauczycielom prowadzącym przedmioty (jeśli opinia zawiera konkretne
zalecenia). Osobą odpowiedzialną za przekazanie tych zaleceń nauczycielom jest
wychowawca.
RR wskazuje brak regulacji, w jakim czasie opinia z sekretariatu
trafi do pedagoga szkolnego, w jakim czasie pedagog zapozna się z opinią i
sporządzi informacje do przekazania wychowawcy, w jakim czasie wychowawca
przekaże zalecenia nauczycielom.
Obecne na spotkaniu, powołując się na procedury innych
szkół, proponują uregulowanie powyższych kwestii poprzez wprowadzenie systemu
tworzenia obiegówki, tak aby w określonym czasie rodzic otrzymał kopię
obiegówki i miał pewność, że opinia przeszła przez wszystkie należne etapy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz