sobota, 28 stycznia 2017

Podsumowanie spotkania z dyrekcją

W dniu 25.1. odbyło się spotkanie przewodniczącej i sekretarz Rady Rodziców z p. dyrektor Mieszkowską. Omawiałyśmy następujące tematy:

1. Zasady. Poprosiłyśmy o przesłanie rodzicom zasad obowiązujących w szkole również przez Librusa. Nie nastąpiło to jeszcze, ale czekamy cierpliwie.

2. Stołówka. Przekazałyśmy propozycję następujących zasad wydawania obiadów:
  • na przerwach uczniowie mają bezwzględne pierwszeństwo w kolejce po obiad
  • nauczyciele, pracownicy szkoły oraz rodzice mogą spożywać obiady w stołówce
  • osoby spoza szkoły mogą wyłącznie kupować obiady na wynos przez zewnętrzne okienko
  • nieliczni pracownicy Urzędu Miasta i CKiO korzystający ze stołówki mogą nadal jeść obiady na miejscu, ale tylko w czasie lekcji, a także powinni otrzymać i na żądanie okazywać woźnym legitymacje uprawniające do wejścia na teren szkoły (istotne szczególnie w przypadku nowych pracowników)
Nasza propozycja została przyjęta i zostanie przekazana ajentowi stołówki, a szkoła będzie monitorować, czy zasady są przestrzegane.

Poruszyłyśmy ponadto temat ewentualnego wydłużenia przerw obiadowych, o co prosili niektórzy rodzice, ale zaznaczyłyśmy, że musimy najpierw zebrać więcej opinii na ten temat, aby sprawdzić, czy istotnie jest taka potrzeba. Ewentualna zmiana byłaby możliwa dopiero od września, więc mamy jeszcze czas, żeby się nad tym wspólnie zastanowić.

3. Furtki. RR zwróciła się z prośbą o informację, w jakich godzinach otwierane są furtki od strony ul. Bluszczowej i Jana Pawła II. RR proponuje otwieranie furtek w godzinach porannych oraz w czasie zebrań i dni otwartych oraz aby informacja o godzinach otwarcia furtek była wywieszona w widocznym miejscu.

4. Barierki na schodach. Na skutek zmiany obowiązujących norm barierki są o półtora centymetra za niskie, co skutkuje tym, że w razie wypadku można pociągnąć szkołę do odpowiedzialności. Rada Rodziców poprosiła o dostosowanie ich wysokości do prawidłowego stanu poprzez wykonanie nakładek na poręcz, co nie powinno wiązać się z dużym kosztem. Pani Dyrektor obiecała zająć się tą sprawą i w razie potrzeby wystąpić do burmistrza o środki na dostosowanie barierek.

5. Stypendium Dyrektora. Poprosiłyśmy panią Dyrektor o zamieszczenie na stronie szkoły już teraz informacji o planowanym stypendium oraz opublikowanie regulaminu przyznawania stypendium, gdy będzie gotowy (obecnie trwają jeszcze prace nad regulaminem).

6. Kanapy i pufy. W ten weekend zamierzamy ustawić w szkole dwie kanapy kupione przez Radę Rodziców. Ustaliłyśmy też, że pufy, które tymczasowo zostały zabrane z korytarzy do świetlicy ze względu na niebezpieczne zabawy dzieci, wrócą na korytarze z początkiem nowego semestru. Liczymy na to, że wprowadzenie zasad zachowania nieco ucywilizuje dzieci również na przerwach i pufy tym razem będą mogły zostać :-)

7. Sprzęt rekreacyjny dla dzieci. Po konsultacji z panią Dyrektor RR nie widzi obecnie potrzeby zakupu stołu do ping-ponga, natomiast może dokupić siatkę do istniejącego stołu. Pani Dyrektor zaproponowała zakup naklejanych gier podłogowych (klasy, twister itp.). RR czeka jeszcze na propozycje również od Rodziców i wkrótce zdecyduje, co kupić dla dzieci.

8. Strategia rozwoju szkoły. Strategia taka została uchwalona w 2013 roku na skutek wymogu zawartego w strategii rozwoju miasta, jednak od tamtej pory nie była aktualizowana, pomimo że niektóre jej zapisów były już realizowane. Otrzymałyśmy ksero tej strategii i poprosiłyśmy o udostępnienie jej na stronie szkoły. Pani Dyrektor poprosi Radę Szkoły o zaktualizowanie strategii i sprawdzenie stanu jej realizacji.

9. Nagrody dla nauczycieli. Wynagrodzenie nauczycieli składa się z części podstawowej oraz dodatków motywacyjnych i nagród dyrektora. Ważną informacją dla rodziców jest to, że również oni mogą wnioskować o przyznanie nagrody nauczycielom, których szczególnie cenią. Wystarczy w tym celu złożyć wniosek do dyrekcji, najpóźniej w kwietniu lub maju.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz